Μάθε, παίξε, ψάξε για τη συντήρηση!

Κοινό | Μαθητές Δ' Δημοτικού | |
Αριθμός ατόμων | Ένα σχολικό τμήμα (μέχρι 25 μαθητές) | |
Διάρκεια | 1.00 ώρα (περίπου) | |
Χώρος | Πτέρυγα περιοδικών εκθέσεων "Κυριάκος Κρόκος" | |
Ημερομηνίες | Φεβρουάριος-Απρίλιος 2016 | |
Κρατήσεις |
Έχουν συμπληρωθεί οι δηλώσεις συμμετοχής |
|
Έκθεση | "Μάχη με τον χρόνο" | |
Έτος έναρξης | 2016 | |
Σχεδιασμός | Ι. Κούκουνα (μεταπτυχιακή φοιτήτρια Διατμηματικού Μουσειολογίας) Ε. Φουρλίγκα, αρχαιολόγος-μουσειολόγος |
|
Χρηματοδότηση | Ίδρυμα A. Γ. Λεβέντη |
Σύντομη περιγραφή εκπαιδευτικού προγράμματος
Το πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο της περιοδικής έκθεσης "Μάχη με το χρόνο" και έχει ως στόχο να γνωρίσουν οι μαθητές τη δουλειά του συντηρητή αρχαιοτήτων. Με τη βοήθεια φωτογραφικού υλικού και την μαιευτική μέθοδο, οι μαθητές συζητούν για την ανασκαφή, τη δουλειά των αρχαιολόγων και στη συνέχεια για τη δουλειά των συντηρητών. Με τη βοήθεια φωτογραφιών που μοιράζονται στα παιδιά, παρατηρούν αντικείμενα πριν και μετά τη συντήρηση και διαπιστώνουν τη σημαντική δουλειά των συντηρητών. Συνειδητοποιούν έτσι τη διαδικασία από την ώρα που ανακαλύπτονται τα αντικείμενα σε μια ανασκαφή, ως την ώρα που τελικά εκτίθενται στο μουσείο.
Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με δύο επιδαπέδια παιχνίδια που παίζουν οι μαθητές, χωρισμένοι σε 4 ομάδες. Ανά δύο ομάδες παίζουν το ένα από τα δύο παιχνίδια, με στόχο την εμπέδωση όσων έμαθαν σχετικά με τη συντήρηση. Το ένα παιχνίδι έχει ως θέμα τη συντήρηση της κεραμικής, με παράδειγμα ένα πινάκιο και το άλλο τη συντήρηση των ψηφιδωτών.