Ψέματα κι αλήθεια. Πιθάρια γιομάτα παραμύθια

educational_programmes_tales

Κοινό
Μαθητές Β΄, Γ΄, Δ΄ Δημοτικού
Αριθμός ατόμων
Τρία έως τέσσερα σχολικά τμήματα (μέχρι 70 μαθητές)
Διάρκεια  
1 ώρα
Χώρος
Αίθουσα 6: Το βυζαντινό κάστρο
Ημερομηνίες
19/11/2010, 20/12/2010,
10/02/2011, 18/03/2011
Κρατήσεις
Έχουν κλείσει όλα τα ραντεβού
Έτος έναρξης
2010
Σχεδιασμός και Υλοποίηση
Α. Θάνου, Π. Κούλελης
Χρηματοδότηση
Ίδρυμα Α.Γ. Λεβέντη

 

Σύντομη περιγραφή

Πρόκειται για αφήγηση παραμυθιών και δεν είναι εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Η Ανθή Θάνου αφηγείται λαϊκά παραμύθια με αφορμή εκθέματα του Μουσείου. Συνοδεύει με ζωντανή μουσική ο Παναγιώτης Κούλελης.


Παρατηρήσεις

Δίνονται 4 συνολικά παραστάσεις για τη σχολική χρονιά 2010-2011.


Το βυζαντινό κάστρο

 

Kastro 01

Κοινό  
Μαθητές Στ΄ Δημοτικού
Αριθμός ατόμων  
Ένα σχολικό τμήμα (μέχρι 25 μαθητές)
Διάρκεια  
1.30 ώρα
Χώρος  
Ημερομηνίες  
Οκτώβριος 2017 - Μάιος 2018
Κρατήσεις   Εκπαιδευτικά προγράμματα 2017-2018
Υλοποιήστε μόνοι σας το πρόγραμμα
Έντυπα  

Φύλλα εργασίας για το μαθητή

Απαντήσεις στα φύλλα εργασίας

Κείμενα για το δάσκαλο

Έτος έναρξης  
2002
Σχεδιασμός  
Α. Αποστολίδου, Ε. Φουρλίγκα

 

Σύντομη περιγραφή εκπαιδευτικού προγράμματος

Στο πρόγραμμα αρχικά οι μαθητές συζητούν με τις μουσειοπαιδαγωγούς για θέματα σχετικά  με τις πόλεις - κάστρα, τις διαφορές μεταξύ των παλαιοχριστιανικών πόλεων και των κάστρων, τα επαγγέλματα των κατοίκων μιας πόλης - κάστρου και τέλος τα μέρη του τείχους. Στη συνέχεια, χωρίζονται σε ομάδες και καλούνται να ανακαλύψουν τα αντικείμενα που βρέθηκαν σε πόλεις - κάστρα, ενώ ολοκληρώνουν την εργασία τους με παιχνίδι παντομίμας. Μέσα από την εργασία σε ομάδες και με τη βοήθεια των φύλλων εργασίας τα παιδιά κατανοούν την αξία της συνεργασίας και καλούνται να ασκήσουν την κριτική τους σκέψη.

Στόχοι  εκπαιδευτικού προγράμματος

Το πρόγραμμα δομήθηκε γύρω από τους εξής στόχους:

• Να ανακαλέσουν στη μνήμη τους οι μαθητές τις πληροφορίες που σχετίζονται με την Βυζαντινή Αυτοκρατορία.

• Να εξοικειωθούν οι μαθητές με την έννοια της πόλης-κάστρου στη μεσοβυζαντινή εποχή.

• Να παρατηρήσουν τα αντικείμενα που εκτίθενται στην αίθουσα "Το βυζαντινό κάστρο" και ερμηνεύοντάς τα να βγάλουν συμπεράσματα για τα επαγγέλματα της εποχής, την καθημερινή ζωή και τον πολεμικό εξοπλισμό.

Η δική μου Θεσσαλονίκη, η δική μας Θεσσαλονίκη

 
 

Thessaloniki syllektes

 

 

Κοινό  
Μαθητές Στ' Δημοτικού
Αριθμός ατόμων  
Ένα σχολικό τμήμα (μέχρι 25 μαθητές)
Διάρκεια  
1.30 ώρα
Χώρος  
Αίθουσα περιοδικών εκθέσεων
"Κυριάκος Κρόκος"
Ημερομηνίες  
Νοέμβριος 2012
Έντυπα  
Έτος υλοποίησης  
2012
Σχεδιασμός  
Ρ. Βεροπουλίδου, Ι. Γαβριηλίδου,
Ε. Φουρλίγκα

 

 

 

 

 

 

Σύντομη περιγραφή εκπαιδευτικού προγράμματος

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα επικεντρώνεται σε γεγονότα που σημάδεψαν την ιστορία της Θεσσαλονίκης από την απελευθέρωση της πόλης μέχρι το τέλος του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Υλοποιήθηκε εξ ολοκλήρου στον β΄ όροφο της αίθουσας περιοδικών εκθέσεων «Κ. Κρόκος» του Μουσείου στο πλαίσιο της περιοδικής έκθεσης "Η Θεσσαλονίκη των συλλεκτών. Ιστορίες της πόλης" (21 Σεπτεμβρίου - 8 Δεκεμβρίου 2012).

Οι μαθητές/τριες αρχικά συζητούσαν για την έννοια του συλλέκτη και της συλλογής. Στη συνέχεια πληροφορούνταν για το χρονολογικό πλαίσιο στο οποίο εντασσόταν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα καθώς και για τα βασικά γεγονότα στα οποία επικεντρωνόταν.

Κατά το δεύτερο μέρος του προγράμματος τα παιδιά χωρίζονταν σε τέσσερις ομάδες και εργάζονται με τη βοήθεια φύλλων εργασίας. Στη συνέχεια, με αφορμή το θέμα που διερευνούσαν, εκφράζονταν δημιουργικά μέσα από μια εικαστική δραστηριότητα. Τέλος, κάθε ομάδα παρουσίαζε την έρευνά της στην υπόλοιπη τάξη.

 

Στόχοι  εκπαιδευτικού προγράμματος

Το πρόγραμμα επιδίωκε οι μαθητές να:

  • κατανοήσουν την έννοια της συλλογής και τη σημασία που αυτή μπορεί να έχει για τη γνώση του παρελθόντος
  • μάθουν για συγκεκριμένα γεγονότα που σημάδεψαν την ιστορία της Θεσσαλονίκης από το 1912 μέχρι το τέλος του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου
  • ασκηθούν στην παρατήρηση αντικειμένων και στην άντληση πληροφοριών μέσω της παρατήρησης αυτής
  • ασκήσουν την κριτική τους σκέψη
  • εργαστούν ομαδικά
  • εκφραστούν δημιουργικά μέσω της εικαστικής δραστηριότητας
  • αναστοχαστούν πάνω στην εργασία τους, στο πλαίσιο της παρουσίασης, και παράλληλα να ασκηθούν στον προφορικό λόγο.

Περισσότερα Άρθρα...