Ελάτε να παίξουμε με τα αγγεία του μουσείου
Για οικογένειες με μικρά παιδιά, νηπιαγωγούς και ενήλικες
1. Ζητήστε από τα παιδιά να ταυτίσουν τα αγγεία με τα ονόματά τους (θα σας βοηθήσουν τα χρώματα του φόντου)
2. Συζητήστε με τα παιδιά τη χρήση του κάθε αγγείου.
Αμφορέας: αγγείο για αποθήκευση υγρών: λάδι, κρασί, νερό
Τσουκάλι: αγγείο για μαγείρεμα
Κύπελλο: ποτήρι
Πινάκιο: αγγείο όπου έτρωγαν, πιάτο
3. Παροτρύνετε τα παιδιά να πουν τις δικές τους ιδέες για το πώς μπορεί να τα χρησιμοποιούσαν στο παρελθόν.
4. Βρείτε αντίστοιχα "αγγεία" στο σπίτι.
5. Βγάλτε φωτογραφίες με τα αντικείμενα αυτά καθώς τα χρησιμοποιείτε.
6. Γράψτε αστεία limericks* για τα αντικείμενα και εικονογραφήστε τα.
7. Στείλτε μας τις δημιουργίες σας στο mbp@culture.gr(με την ένδειξη "για τα εκπαιδευτικά")
*Limericks: Τα λίμερικς είναι πρωτοποριακά και υπερρεαλιστικά ποιήματα με σταθερή δομή. Στα λίμερικς συναντώνται το λογικό με το παράλογο, το πιθανό με το απίθανο, και καλλιεργείται η λογοπλασία, το χιούμορ και η φαντασία των παιδιών.
Κατάγονται πιθανόν από την Ιρλανδία, ενώ στην Ελλάδα καλλιεργήθηκαν πρώτη φορά από τον Γ. Σεφέρη, ο οποίος πρότεινε και δυο ελληνικά ονόματα, λιμερίκι και ληρολόγημα.
Πρόκειται για πεντάστιχα ποιήματα, με ζευγαρωτή ομοιοκαταληξία, όπου ο πέμπτος στίχος είναι επανάληψη του πρώτου.
2. Συζητήστε με τα παιδιά τη χρήση του κάθε αγγείου.
Αμφορέας: αγγείο για αποθήκευση υγρών: λάδι, κρασί, νερό
Τσουκάλι: αγγείο για μαγείρεμα
Κύπελλο: ποτήρι
Πινάκιο: αγγείο όπου έτρωγαν, πιάτο
3. Παροτρύνετε τα παιδιά να πουν τις δικές τους ιδέες για το πώς μπορεί να τα χρησιμοποιούσαν στο παρελθόν.
4. Βρείτε αντίστοιχα "αγγεία" στο σπίτι.
5. Βγάλτε φωτογραφίες με τα αντικείμενα αυτά καθώς τα χρησιμοποιείτε.
6. Γράψτε αστεία limericks* για τα αντικείμενα και εικονογραφήστε τα.
7. Στείλτε μας τις δημιουργίες σας στο mbp@culture.gr(με την ένδειξη "για τα εκπαιδευτικά")
*Limericks: Τα λίμερικς είναι πρωτοποριακά και υπερρεαλιστικά ποιήματα με σταθερή δομή. Στα λίμερικς συναντώνται το λογικό με το παράλογο, το πιθανό με το απίθανο, και καλλιεργείται η λογοπλασία, το χιούμορ και η φαντασία των παιδιών.
Κατάγονται πιθανόν από την Ιρλανδία, ενώ στην Ελλάδα καλλιεργήθηκαν πρώτη φορά από τον Γ. Σεφέρη, ο οποίος πρότεινε και δυο ελληνικά ονόματα, λιμερίκι και ληρολόγημα.
Πρόκειται για πεντάστιχα ποιήματα, με ζευγαρωτή ομοιοκαταληξία, όπου ο πέμπτος στίχος είναι επανάληψη του πρώτου.

Είτανε μία κοπέλα στο Πεκίνο
Που έλεγε πάντα "Δος μου κι απ΄εκείνο"
Και σαν της τα δώσαν όλα
Έσκασε σαν την πασαβιόλα
Και την κλάψανε πολύ στο Πεκίνο
Που έλεγε πάντα "Δος μου κι απ΄εκείνο"
Και σαν της τα δώσαν όλα
Έσκασε σαν την πασαβιόλα
Και την κλάψανε πολύ στο Πεκίνο
Γ. Σεφέρης
Πληροφορίες για τα λίμερικς από: Γρόσδος, Σ, Ντάγιου, Ε. (2003) Γλώσσα και Τέχνη.
Γλωσσικές δραστηριότητες για το Δημοτικό Σχολείο σύμφωνα με τη διδασκαλία της λειτουργικής χρήσης της γλώσσα,
Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη