Ανακαλύπτοντας το παρελθόν
Κοινό |
Μαθητές Γυμνασίου
|
|
Αριθμός ατόμων |
Ένα σχολικό τμήμα (μέχρι 25 μαθητές)
|
|
Διάρκεια |
1.30 ώρα
|
|
Χώρος |
Αίθουσα εκπαιδευτικών προγραμμάτων
|
|
Ημερομηνίες |
Δε θα υλοποιηθεί έως τον Μάιο 2017
|
|
Κρατήσεις | Δε θα υλοποιηθεί μέχρι το Μάιο του 2017 | |
Έντυπα | ||
Έτος έναρξης |
2005
|
|
Σχεδιασμός |
Ρ. Βεροπουλίδου, Ι. Γαβριηλίδου, Ε. Φουρλίγκα
|
|
Χρηματοδότηση |
Ευρωπαϊκή Ένωση, Γ΄ Κ.Π.Σ., Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Πολιτισμός».
|
Σύντομη περιγραφή εκπαιδευτικού προγράμματος
Στο πρόγραμμα αρχικά οι μαθητές συζητούν με τις μουσειοπαιδαγωγούς για θέματα σχετικά με την επιστήμη της αρχαιολογίας, την ανασκαφική διαδικασία και την πορεία των ευρημάτων από την ανακάλυψή τους έως την έκθεσή τους στο μουσείο. Στη συνέχεια συμμετέχουν σε βιωματικά εργαστήρια και υποδύονται τους αρχαιολόγους, τους συντηρητές και τους μουσειολόγους, οπότε καταγράφουν, συντηρούν και εκθέτουν ανασκαφικά ευρήματα (αντίγραφα).
Στόχοι εκπαιδευτικού προγράμματος
Το πρόγραμμα αποσκοπεί στην κατανόηση από τους μαθητές:
- του τρόπου ανακάλυψης των αντικειμένων του παρελθόντος,
- της μεθόδου άντλησης πληροφοριών από τα αντικείμενα,
- της ερμηνευτικής πρακτικής,
- της έννοιας και του ρόλου του μουσείου (μελέτη, καταγραφή, αποθήκευση, φύλαξη και έκθεση),
- των μεθόδων και του σκοπού της συντήρησης ενός αντικειμένου,
του τρόπου και του σκεπτικού πίσω από μια μουσειακή έκθεση, ώστε να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές ότι η οργάνωση μιας έκθεσης αποτελεί συλλογική εργασία.