Βυζαντινό τραπέζι 2015

20150523 132351Το Ε2 του 1ου Πειραματικού Σχολείου ΠΤΔΕ-ΑΠΘ παρουσίασε το εκπαιδευτικό του πρόγραμμα "Βυζαντινό Τραπέζι", στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, το Σάββατο 23 Μαΐου 2015.

Οι μαθητές δούλεψαν το παραπάνω πρόγραμμα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Μέσω της έρευνας και της βιωματικής προσέγγισης κατέγραψαν πληροφορίες για τη βυζαντινή διατροφή και τις καθημερινές συνήθειες της βυζαντινής εποχής. Με πολύ ενθουσιασμό, παρουσίασαν τα αποτελέσματα της έρευνάς τους στο αμφιθέατρο «Μελίνα Μερκούρη» του Μουσείου και στη συνέχεια μαγείρεψαν απλές μαγειρικές βυζαντινές συνταγές στην πίσω αυλή - εργαστήρια κεραμικής του Μουσείου για τους γονείς και όσους παραβρέθηκαν.

Βιωματικό εργαστήριο Μουσειακής Εκπαίδευσης 2015

DSC09920Το Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2015 υλοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού βιωματικό εργαστήριο Μουσειακής Εκπαίδευσης με τη συμμετοχή 90 εκπαιδευτικών. Το εργαστήριο ανήκει στον κύκλο των σεμιναρίων μουσειακής εκπαίδευσης με τίτλο: "Τα μουσεία της Θεσσαλονίκης εκπαιδεύουν τους/τις εκπαιδευτικούς της".

Τα σεμινάρια ξεκίνησαν το Δεκέμβριο του 2014 και διοργανώθηκαν από την Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Διεύθυνσης Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης, κ. Βιργινία Αρβανιτίδου σε συνεργασία με οχτώ Μουσεία της Θεσσαλονίκης. Κύριος σκοπός τους ήταν η θεωρητική αλλά και η βιωματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα Μουσειακής Εκπαίδευσης και η αξιοποίηση του μουσείου ως μαθησιακού εργαλείου στη σχολική πρακτική.

Για την υλοποίησή τους συνεργάστηκαν, εκτός από το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ., το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το Μουσείο Φωτογραφίας, το Μουσείο Κινηματογράφου και το Παιδικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Στις 6 Δεκεμβρίου 2014 πραγματοποιήθηκε ημερίδα στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης με τη συμμετοχή όλων των παραπάνω μουσείων και την παρουσίαση των εκπαιδευτικών τους προγραμμάτων.

Το εργαστήριο που υλοποιήθηκε στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού στις 17 Ιανουαρίου περιλάμβανε σύντομη εικονική περιήγηση των εκπαιδευτικών στις αίθουσες του Μουσείου και παρουσίαση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που μπορούν να υλοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί μόνοι τους: "Παρατήρηση αντικειμένου", "Όψεις της καθημερινής ζωής στην παλαιοχριστιανική εποχή", "Το βυζαντινό κάστρο", "Αλλοτινά και τωρινά πρόσωπα του χρόνου", "Γνωρίζω τις βυζαντινές εικόνες". Στο δεύτερο μέρος οι εκπαιδευτικοί, χωρισμένοι σε ομάδες, συμμετείχαν βιωματικά στην υλοποίηση των παραπάνω εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Στη συνέχεια επέλεξαν μία αίθουσα, ένα θέμα και κάποια εκθέματα για να σχεδιάσουν το δικό τους εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Στο τρίτο μέρος παρουσίασαν τα προγράμματα που σχεδίασαν. Κατά τη διάρκεια της τελικής αξιολόγησης φάνηκε ότι το εργαστήριο τους βοήθησε να αισθανθούν περισσότερο σίγουροι ώστε να υλοποιήσουν από μόνοι τους ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η παρουσία εκπαιδευτικών που υλοποιούν μόνοι τους τα εκπαιδευτικά προγράμματα στο Μουσείο παρουσιάζει σταδιακά σημαντική αύξηση κάθε έτος. Το γεγονός αυτό δείχνει πως οι αντίστοιχες ημερίδες που διοργανώθηκαν στο παρελθόν αποδίδουν αποτελεσματικά. Σημαντικό ρόλο στην εξυπηρέτηση των εκπαιδευτικών παίζει και η ιστοσελίδα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, στην οποία είναι αναρτημένο όλο το σχετικό υλικό.

Διανυκτέρευση στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού

sleepover posterΤο Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2015, το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, σε συνεργασία με το Δήμο Θεσσαλονίκης φιλοξένησε 18 παιδιά Ε΄ Δημοτικού στο πλαίσιο του προγράμματος sleepover, διανυκτέρευση στο Μουσείο, που διοργανώνει ο Δήμος Θεσσαλονίκης.

Τα παιδιά, χωρισμένα σε ομάδες, περιηγήθηκαν το Μουσείο, το οποίο άνοιξε ειδικά για αυτά στις 8μ.μ. Με την καθοδήγηση των υπευθύνων των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Μουσείου υλοποίησαν το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Νερό πηγή ζωής". Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος έστρωσαν τους υπνόσακούς τους και τα στρωματάκια που διέθεσε ο δήμος και διανυκτέρευσαν στην αίθουσα υποδοχής του Μουσείου, υπό την επίβλεψη της υπεύθυνης του προγράμματος του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Τα παιδιά δήλωσαν πως η νυχτερινή επίσκεψη στο Μουσείο, η υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος, καθώς και η διανυκτέρευση μέσα στο Μουσείο ήταν για αυτά μια ξεχωριστή και πρωτόγνωρη εμπειρία.

sleepover2

sleepover1

Περισσότερα Άρθρα...